![]()
|
![]() Rezultati raziskave 2006 V raziskavi o Šoli čustvene inteligence je sodelovalo 240 slušateljev, ki so program obiskovali v šolskem letu 2005/2006. Vprašalnik je bil razdeljen na tri dele:
S tem delom vprašalnika smo želeli ugotoviti, ali slušatelji pri sebi opažajo kakšne spremembe, ki jih pripisujejo obiskovanju programa. Z vprašanji smo skušali zajeti čim več vidikov, ki vplivajo na kvaliteto življenja: samopodoba in odnos do sebe, premagovanje stresnih situacij, ravnanje s čustvi, medsebojni odnosi in komunikacija, zdravstveno stanje, razvade .
Kako ravnate s svojimi čustvi, odkar obiskujete program?
V tabeli so prikazani odstotki tistih, ki so pri posameznem vprašanju izbrali odgovor 'mnogo bolje kot prej' in odstotki tistih, ki so odgovorili z 'bolje kot prej' ter pri vsakem vidiku življenja seštevek obeh.
Največ slušateljev (skoraj 95 %) opaža, da mnogo ustrezneje (19 %) ali ustrezneje (75,3 %) ravnajo s svojimi čustvi. Več kot 90 % slušateljev tudi opaža, da na življenje gledajo bolj optimistično, se v stresnih situacijah odzivajo bolj ali mnogo bolj stabilno, izboljšala pa se jim je tudi kvaliteta komunikacije z drugimi. Zelo visoki odstotki (več kot 80 % vseh slušateljev) nakazujejo, da program v pozitivni smeri vpliva tudi na izboljšanje samozavesti, samopodobe, sproščenosti, slušatelji uspešneje rešujejo probleme in so izboljšali kvaliteto odnosov v družinskem krogu.
Slušatelji so posamezne vidike programa ocenjevali s petimi možnimi ocenami: zelo slabo (1), slabo (2), povprečno (3), dobro (4), zelo dobro (5).
Tabela prikazuje v kolikšni meri se slušatelji strinjajo z naštetimi trditvami. Največje zadovoljstvo so slušatelji izkazali učiteljem šole čustvene inteligence s povprečno oceno 4,71. Na splošno lahko rečemo, da so slušatelji izredno pozitivno naravnani do programa, saj so vse povprečne ocene nad 4, z izjemo ocene lokacije, kjer je povprečna ocena 3,9. Poleg ocenjevanja navedenih vidikov programa so slušatelji izrazili tudi svoje (ne)strinjanje s petimi trditvami. Na voljo so imeli pet odgovorov: se ne strinjam (1), se deloma ne strinjam (2), sem nevtralen (3), se deloma strinjam (4), se strinjam (5).
* Povprečna ocena 1 bi pomenila nestrinjanje v celoti, povprečna ocena 5 pa strinjanje v celoti. Vse povrpečne ocene se gibajo med 4,7 in 4,8, kar kaže na visoko stopnjo strinjanja za naštetimi trditvami. Trditve govorijo o pozitivnih spremembah v življenju posameznika in koristnosti programa Šole čustvene inteligence. Večina slušateljev je najvišjo oceno pri vseh trditvah.
240 slušateljev Šole čustvene inteligence je v šolskem letu 2005/2006 program obiskovalo v sedmih različnih krajih Slovenije. Največ slušateljev je bilo v Ljubljani (48,7 %), 25,7 % v Mariboru, v ostalih krajih pa manj kot 10 % (Celje, Koper, Ptuj, Radovljica, Sežana).
. Največ slušateljev je starih od 41 do 50 let (30,2 %) in nekaj manj od 31 do 40 let (26,1 %). Dobra petina je stara od 51 do 60 let (22,5 %), 26,1 % pa od 21 do 30 let. Starejših od 60 let je 2,7 %, mlajših od 21 let pa manj kot 1 %. Srednješolsko izobraženih je dobra tretjina slušateljev (36,7 %), nekaj manj jih ima končano višjo ali visoko izobrazbo (25,7 %). 26,5 % je univerzitetno izobraženih, magisterij ali doktorat pa jih ima 3,5 %. 55 % slušateljev ima torej izobrazbo, ki presega srednjo šolo. Tistih z osnovno ali poklicno izobrazbo pa je manj kot 8 %. 68,9 % slušateljev je v odvisnem delovnem razmerju, 10,2 % jih dela v samostojnem poklicu in 5,3 % je brezposelnih. 4,9 % je dijakov in študentov, upokojenih pa je 10,7 %. 44,8 % slušateljev je poročenih, četrtina je samskih (25,2 %), 13,5 % jih živi v izvenzakonski skupnosti. Razvezanih je 9,6 % in ovdovelih 2,2 %. ZAKLJUČEK Rezultati izvedene raziskave govorijo o tem, da Šola čustvene inteligence opravlja pomembno vlogo pri čustvenem opismenjevanju prebivalstva Slovenije in s tem dejavno prispeva k dvigu kvalitete življenja na vseh ravneh (psiho-fizični, individualni in socialni). S svojim vzgojno-izobraževalnim programom tudi odpravlja ali preprečuje družbeno nezaželene oblike vedenja posameznikov in pozitivno vpliva na stanje v družbi. Celoten program šole je po mnenju tistih, ki so ga že obiskovali, izpeljan kvalitetno in zanimivo. Odlikuje ga življenjska uporabnost in pestrost učnih metod.
|
|