|
Pot: Prva stran | O šoli | Vsebina | Modul Postavitev družine | Članek
POSTAVITEV DRUŽINE Ženski stojita sredi sobe. Molče, v popolni tišini. Prva zre v drugo s pogledom, ki izraža mešanico pričakovanja, bolečine in zamere. Druga je popolnoma hladna, s pogledom, ki plava nekam mimo prve. Počasi, kot bi jo vlekle nevidne silnice, se usmeri k trem ljudem, ležečim na tleh. Nepremično zre vanje. Oni so ves njen svet, vsa njena čustva. Njeni mrtvi otroci. Živa hči nemo kriči po njeni pozornosti. Pretrgana življenja, pretrgani tokovi ljubezni. Bolečina in napetost je tako očitna, da jo je skoraj mogoče začutiti telesno. Klic po rešitvi, po povezavi pretrganih tokov, je klic življenja po življenju. Na to sprejetje mrtvih, poklon njihovi usodi, sprejetje tistih, ki so bili odgovorni za njihovo smrt. Tkivo, ki povezuje člane družine, se začne celiti, mati se osvobaja, odpira se življenju, zdaj lahko pogleda hčer, vidi jo. Ko se hči pokloni njeni usodi, med njima steče topli tok ljubezni, ki sta ga dolgo dolgo pogrešali, tok, ki povezuje rodove in omogoča življenje. Indijanci povezave, ki jih ljudje vzpostavljamo, imenujejo sveti obroč. Vezivo, ki nas povezuje v svete obroče, je ljubezen ter predanost in zvestoba, kiju takšna povezanost vsebuje. To so izjemno močne vezi, brez katerih ljudje ne moremo preživeti, ne moremo se normalno razvijati. Povsod, kjer so ti obroči pretrgani, kjer je tok ljubezni oviran, ljudje trpijo, čutijo primanjkljaj, nelagodje, pogosto se v družinah najdejo posamezniki, ki žrtvujejo sebe ali svoj resnični poklic, da bi nekako dopolnili ali zakrpali vrzeli in rane v svetih krogih. Tako se v postavitvah družine pogosto pokaže, da mož prevzame težo ženinega bremena, ki ga nosi še iz svoje primarne družine, in se preda alkoholizmu namesto nje, da lahko ona ohrani bližino - sveti krog z njunimi otroki. Tako subtilne in globoke tokove, ki usmerjajo naše vedenje, ne da bi se tega sploh zavedali, v vsakdanjem življenju zelo težko prepoznamo, z metodo postavitve družine pa jih vidimo pred seboj kot na dlani. Matej Škufca, ki pri nas vodi postavitve družine in je učenec začetnika te metode Berta Hellingerja, poudarja, da je mogoče postaviti katerikoli sklop povezav, ki ga ljudje ustvarimo. Najpogosteje sicer postavljamo svojo primarno družino (včasih veliko rodov v preteklost) in svojo družino s partnerjem in otroki, vendar lahko postavimo tudi skupino v delovni organizaciji, soseščino, tudi etnične skupine ali celo narode. Postavimo lahko svoj odnos do lastnega telesa ali tistih delov svojega čustvenega bitja, kjer čutimo, da je vir naših težav (postavimo na primer sebe in oboleli del telesa, sebe in hrano, če imamo motnje hranjenja, sebe in jezo ali ljubezen), lahko si, na primer, ogledamo tudi, kakšen je v resnici naš odnos do poklica, ki ga opravljamo, zakaj je takšen in kakšna je rešitev, ki nam bo prinesla več zadovoljstva in ustvarjalnosti. Krogi, v katere smo vključeni, obstajajo na več ravneh - od tistih v našem bitju, ki so pogoj za zdravje, do tistih, ki presegajo našo osebnost in pomembno vplivajo na naše življenje. Začetnik metode postavitve družine je Nemec Bert Hellinger, duhovnik, filozof in psihoterapevt. S svojo življenjsko zgodbo, kompleksnim znanjem in izkušnjami, ki jih je združil v svoji metodi, bi ga težko uvrstili v katerikoli predal psihoterapevtskih praks. Rojen je bil leta 1925. Kot mladenič, mobiliziran v nacistično vojsko, je skusil resničnost vojne in vojnega ujetništva. Takoj po vojni je vstopil v duhovniški stan in dvajset let kot misijonar preživel med Zuluji v Afriki; tam je spoznal drugačen pogled na človeka in njegovo dušo, kot je v navadi v naši zahodni kulturi, hkrati pa prepoznal tudi skupno bistvo izkušnje biti človek. Ta leta so močno vplivala na njegovo poznejše razmišljanje in delo. Po petindvajsetih letih je zapustil duhovniški stan ter se posvetil študiju psihoanalize, pozneje tudi skupinske dinamike, gestalt terapije in transakcijske analize. V svoji metodi je združil to znanje in lastna spoznanja, dobljena z raziskovanjem skritih vezi, vzorcev in zakonitosti, ki delujejo, kadar so ljudje povezani v skupnosti. S svojim delom je temeljito pretresel psihoterapevtske kroge in ti imajo še danes do njega in njegove metode izrazito polaren odnos: nekateri ji priznavajo globino in učinkovitost, drugi pa jo izrazito zavračajo.V svojih temeljih namreč presega spoznanja in okvire današnje znanosti. Kljub visoki starosti je Bert Hellinger še vedno vitalen mož in po svetu vodi seminarje o postavitvah družine.V začetku oktobra bo obiskal Slovenijo in vodil tridnevni seminar postavitve družine na Bledu. Katarina Trontelj Članek je bil objavljen v reviji Aura, september - oktober 2006.
|
|