ARHIV O REVIJI NAROČILNICA PIŠITE NAM

 

 

VSEBINA

Kako ustvarimo uspešno, kreativno in prijazno skupnost?

MODROST SKUPNOSTI

Dorit Ehler je ravnateljica na hamburški ljudski šoli s 640 učenci. Pogumno in odkrito je spregovorila o problemih, ki so že dolgo časa pošteno zaznamovali vsakdanji ritem in odnose v njihovem šolskem okolju: "Vsi smo bili dokaj izčrpani zaradi različnih oblik nasilja, siti neplodnih govoric, hrupa in predvsem nespoštovanja."

Spomladi je pozvala na srečanje vse, ki so bili kakorkoli povezani s šolo: učitelje, starše, tajnice, hišnika in nekaj učencev. S posvetom naj bi skupaj ugotovili, kako bi lahko v šoli ustvarili ozračje, v katerem bi se vsi dobro počutili. Skupinska dinamika, prepoznanja in rešitve, do katerih so prihajali skupaj, so počasi ustvarjali prepoznavno sliko, kaj se v šolskem kolektivu dogaja. Postopoma so bili sposobni ustvariti jasno in predvsem skupno vizijo, kako naprej. Ugotovili so, da si vsi želijo enako: spoštovanje in spoštljivo medsebojno komuniciranje. K temu pa sodi tudi, da se ne žalijo in da so pošteni in nenasilni drug do drugega.

Pol leta kasneje je na tej šoli vladala povsem drugačna atmosfera, ki je bistveno izboljšala kvaliteto njihovih odnosov in učinkovitost njihovega dela. Ena od učiteljic je dejala: "Vsi vemo, kakšno je spoštljivo vedenje, le da večina te vednosti ni ponotranjila, ker preprosto manjkajo pozitivni zgledi iz življenja." Tako se nam samo zastavi vprašanje: Kako biti spoštljiv in pravičen, če nam okolje takšnega zgleda ne daje?

Suzana Rebolj

 

Celoten članek lahko preberete v tiskani izdaji.