ARHIV O REVIJI NAROČILNICA PIŠITE NAM

 

 

VSEBINA

Kupujem - torej sem?

POTROŠNIŠTVO IN ŠTIRI PLEMENITE RESNICE

Potrošništvo je način življenja, katerega glavni namen je kopičenje in potrošnja predmetov ter doživljajev. Kako se spopasti s potrošniško miselnostjo, ki je postala prevladujoči način življenja? Vemo, da je ta miselnost, ki prežema velik del predvsem razvitega dela sveta, zelo destruktivna. Po eni strani povzroča izjemno nepravično porazdelitev svetovnega bogastva (kar za mnoge pomeni hudo revščino, lakoto in prezgodnjo smrt), po drugi strani pa povzroča uničevanje okolja in izčrpavanje naravnih virov, kar slej ko prej prizadene tudi najbogatejše. 

Rešitev očitno ne prihaja od zunaj, kajti iluzorno je pričakovati, da se bodo tisti, ki imajo od pretirane potrošnje korist, tej prostovoljno odpovedali. Danes smo priče neverjetnemu razmahu potrošniških centrov, ki rastejo kakor gobe po dežju. In večinoma so polni. Polni ljudi, ki jim nakupovanje pomeni več kot karkoli drugega v življenju. Zveni pretirano? Pa ni, če se začnemo spraševati o pravih vzrokih potrošništva. A pravi vzroki potrošništva niso v velikih nakupovalnih centrih, pač pa v nas samih. Torej so tam tudi rešitve.

Preprosta resnica je, da celoten potrošniški sistem poganja človekova želja. Želje so seveda del človekove narave, a danes so do skrajnosti napihnjene in spodbujane od zunaj. Samo pomislite na vse spodbujevalce želja: medije, oglaševalske agencije, filmsko industrijo, trgovine, podjetja, nekatere izobraževalne ustanove, ki dobesedno okupirajo miselne in čustvene procese večine človeštva (razen skrajno revnih ljudi, za katere se potrošniški sistem niti ne zanima).

Rok Kralj

Celoten članek lahko preberete v tiskani izdaji.